De hypercare bij het robotiseren

Wat zijn belangrijke aspecten in de hypercare?


De hypercare na implementatie van het robotproces is een erg belangrijke fase. Het gerobotiseerde proces wordt voor het eerst echt gebruikt. Belangrijk in de hypercare is:

  • Een goede voorbereiding van de go live inclusief risicoanalyse wat mis kan gaan in de hypercare:
    Risicoanalyse wat mis kan gaan na go-live. Per risico de kans x effect inventariseren. Hiervoor preventieve en detective maatregelen treffen.
  • Een lijst met de belangrijkste contactpersonen waaronder lijnmanagers en leveranciers:
    De contactpersonen vooraf op de hoogte stellen wat wanneer live gaat en goed inventariseren wie in welke situatie geraadpleegd dient te worden.
  • Een dashboard inrichten zodat gemeten kan worden of de robot het proces uitvoert zoals ontworpen:
    De belangrijkste proces KPI’s meten zodat kan worden vastgesteld als het robotproces tijdens de hypercare onverwacht uitvalt en de werkvoorraad toeneemt.
  • Lokale monitoring in de afdeling en de eerste weken & frequent overleg met het robotiseringsteam:
    Zorgen dat monitoring binnen de afdeling waar het proces gerobotiseerd wordt plaatsvindt. Zij weten als geen ander wat juiste verwerking is en wat niet.
Welk proces is geschikt om te robotiseren

 



Postmerger is gespecialiseerd in Interim IT Programmamanagement. Wij hebben ruim 15 jaar ervaring opgedaan in de begeleiding bij implementatietrajecten. Vaak worden wij bijvoorbeeld ingeschakeld bij complexe trajecten of trajecten die vanwege de gestelde randvoorwaarden niet goed passen in een standaard projectimplementatie IT, proces en change methodiek.


Gerelateerde pagina’s
Wilt u meer weten over het robotiseren van bedrijfsprocessen?

Neem dan vrijblijvend contact op om eventuele mogelijkheden te bespreken. Wij kunnen u begeleiden vanaf de oriëntatie op het mogelijk robotiseren van processen tot en met de implementatie. U kunt gebruik maken van onze kennis waardoor u sneller resultaat bereikt tegen lagere ontwikkelingskosten.

 
Interimmanager Robrecht Heukers

Postmerger.
Drs. ing. Robrecht Heukers

robrecht.heukers@postmerger.nl
06 – 44 99 04 98

Willem Klooslaan 39
3454 VN De Meern

 


Doordat de eerste 15 jaren erg succesvol waren hebben wij de ruimte echt vanuit klantbelang te redeneren. In onze visie staat uw belang voorop. Hierdoor kunnen wij samen met u de aanpak kiezen die het beste bij uw organisatie past. Ook hanteren wij geen opzegtermijn, dus: klaar = klaar. Wilt u ook eens kennismaken om na te gaan wat voor uw organisatie een gedegen maar ook pragmatische aanpak is? Neem dan contact op, wij helpen u graag.