Customer excellence

Wat is Customer Excellence?

Customer Excellence bouwstenen zijn:

De mensen in de eigen organisatie, maar ook in de hele keten waaronder de leveranciers: zij weten als geen ander de wens van de klant en dit kan worden getoetst bij klanten in de klantsegmenten.

De processen in de eigen organisatie en in de hele keten van leverancier tot aan de klant: de processen dienen voldoende flexibel (agile) te zijn aan de leveranciers en/of klantzijde.

De systemen die interne processen (semi) automatisch uitvoeren of ondersteunend zijn: in de systeem architectuur keuzes maken hoe systemen middels RPA (robotics) en APIs samenwerken.

De organisatie met een heldere structuur, voldoende duidelijk en flexibel: de klant staat centraal met de bouwstenen Customer Intimacy en Operational Excellence.

Welk proces is geschikt om te robotiseren

 

Customer Excellence naast Operational Excellence in Shared Service Centers
Uit diverse onderzoeken blijkt dat een belangrijke reden voor het opzetten van een ‘Shared Service Center’ (SSC) het bereiken van efficiencyverbetering in de organisatie is. Helemaal niks mis mee om ‘verspilling’ door ondoorzichtige werkprocessen of sturing tegen te gaan, als er dan ook maar oog is voor verdere verbetering van de dienstverlening. Waarom eigenlijk?

Link naar het artikel over Shared Service Centers



Postmerger is gespecialiseerd in Interim IT Programmamanagement. Wij hebben ruim 15 jaar ervaring opgedaan in de begeleiding bij implementatietrajecten. Vaak worden wij bijvoorbeeld ingeschakeld bij complexe trajecten of trajecten die vanwege de gestelde randvoorwaarden niet goed passen in een standaard projectimplementatie IT, proces en change methodiek.

 


Gerelateerde pagina’s
Wilt u meer weten over Customer excellence?

Neem dan vrijblijvend contact op om eventuele mogelijkheden te bespreken. Wij kunnen u begeleiden vanaf de oriëntatie op Customer Excellence en met de implementatie. U kunt gebruik maken van onze kennis waardoor u sneller resultaat bereikt tegen lagere ontwikkelingskosten.

Postmerger.
Drs. ing. Robrecht Heukers

robrecht.heukers@postmerger.nl
06 – 44 99 04 98

Willem Klooslaan 39
3454 VN De Meern

Connect via LinkedIn

Referenties
Royal IHCmedia organisatieadvies 15media organsatieadvies 8