De hypercare bij het robotiseren

Wat zijn belangrijke aspecten in de hypercare?


De hypercare na implementatie van het robotproces is een erg belangrijke fase. Het gerobotiseerde proces wordt voor het eerst echt gebruikt. Belangrijk in de hypercare is:

  • Een goede voorbereiding van de go live inclusief risicoanalyse wat mis kan gaan in de hypercare:
    Risicoanalyse wat mis kan gaan na go-live. Per risico de kans x effect inventariseren. Hiervoor preventieve en detective maatregelen treffen.
  • Een lijst met de belangrijkste contactpersonen waaronder lijnmanagers en leveranciers:
    De contactpersonen vooraf op de hoogte stellen wat wanneer live gaat en goed inventariseren wie in welke situatie geraadpleegd dient te worden.
  • Een dashboard inrichten zodat gemeten kan worden of de robot het proces uitvoert zoals ontworpen:
    De belangrijkste proces KPI’s meten zodat kan worden vastgesteld als het robotproces tijdens de hypercare onverwacht uitvalt en de werkvoorraad toeneemt.
  • Lokale monitoring in de afdeling en de eerste weken & frequent overleg met het robotiseringsteam:
    Zorgen dat monitoring binnen de afdeling waar het proces gerobotiseerd wordt plaatsvindt. Zij weten als geen ander wat juiste verwerking is en wat niet.
Welk proces is geschikt om te robotiseren

 



Vaak worden wij op interim basis ingeschakeld bij programmamanagement of proces & systeem verbeterprogramma’s die vanwege de gestelde randvoorwaarden niet goed passen in een standaard projectimplementatie IT, proces en change methodiek.


Interimmanager Robrecht Heukers

Postmerger.
Drs. ing. Robrecht Heukers

robrecht.heukers@postmerger.nl
06 – 44 99 04 98

Prins Hendriklaan 91
3721 AR Bilthoven

 


Wij hebben de ruimte echt vanuit klantbelang te redeneren. Hierdoor kunnen wij samen met u de aanpak kiezen die het beste bij uw organisatie past. Ook hanteren wij geen opzegtermijn, dus: klaar = klaar.

Wilt u ook eens kennismaken om na te gaan wat voor uw organisatie een gedegen maar ook pragmatische aanpak is? Neem dan contact op, wij helpen u graag!


 

Gerelateerde pagina’s

Vaak worden wij op interim basis ingeschakeld als afdelingsmanager of programmamanager. Daarbij staat altijd centraal het in lijn brengen van de afdelings- of programma activiteiten met de doelstellingen, de ontwikkeling van het team en individuele teamleden en het samen met de organisatie verbeteren van de processen & systemen.